mysweethorses

Direktlänk till inlägg 16 maj 2012

Hejhej!

Av Linnsan - 16 maj 2012 20:59

Idag gick jag till stallet efter skolan! DÄr mötte jag Johanna & Natha, som skurade krubbor, hehe vilket lyxjobb! ;)

Sen åt jag mina nudlar, och började smörja träns och sadel mm till Baileys.

Jag höll på till ungefär 4 då kom Ylva ut & frågade mig om jag ville ride Etyde!! (Arabhingsten i stallet), för hon kunde inte idag och han behövdes bli riden! Så jag red ut själv på honom runt hoppstigen, först när jag skulle gå förbi Pongo, Mirabelle och Ferdinands hage (Natha och Johanna höll dom hästarna i hagen medans jag gick förbi) Började han kicka och fjanta sig, men som tur var, kickade han inte så högt och jag höll mig kvar. Jag tyckte mest han var töntig ;)

Han gick hur fint och lydigt som helst, och när jag skulle börja galoppera så bockade han lite, men men... Vi hoppade lite stockar och sånt i skogen mm och han är verkligen lydig! När jag sa proo jag red också på långa tyglar då stannade han utan några som helst problem! Duktiga lydiga Etyde! Men ja, har man gått Msv Fälttävlan är man duktig ;)

 Efter det tog Jag, J & N in Kalla och Maja, hämtade Danyara, Pongo & Baileys och red i hagen. Jag/Baileys, Natha/Pongo & Johanna/Danyara! Det gick bra, jag red barbacka med hackamoore och Baileys var het. Hehe min lilla bus!


Imorgon ska jag tävla, shit vad jag är nervös!! Så jag hoppas det går bra. Men det är en L:D A:0:A:0, så vi får se om jag kommer bland dom 6 bästa, då får jag pris! Det är 16 tävlande i min klass, så man vet aldrig...

Jag måste gå upp vid typ halv 5 imorgon, så jag hinner åka ända till Märsta RK.. Suck! Men det är det värt!


Nästa vecka ska jag praoa i stallet, då ska jag mocka osv.. Sen motionera (eventuellt) någrfa av Ylvas hästar. Kanske får jag rida Etyde igen ?? Hoppas!


Angående Spirit, längesen jag skrev om honom :/ Han har blivit valack Buhää!! Min lilla hingst! Men går däremot bra på träningar och så, han ska förhoppningsvis kvala i sommar.. Så då ska jag såklart åka och se! När jag ska praoa nästa vecka, hoppas jag också på att vi ska åka och hälsa på honom! Då ska jag göra (Om han står inne) gör det bara jag gör, knacka på hans boxdörr innan jag går in! Jag hoppas såklart att han kommer känna igen det och komma fram, som han brukar göra.. Men jag tror desvärre inte det :/

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnsan - 24 juni 2012 13:52

Nyyy bloooooggish! Tack Lollo som hjälpte mig med designen ^^ http://mysweethorses.blogg.se/ http://mysweethorses.blogg.se/ http://mysweethorses.blogg.se/ http://mysweethorses.blogg.se/ http://mysweethorses.blogg.se/ http://mysweethorses....

Av Linnsan - 23 juni 2012 14:06

Hej! Igår var det midsommar! Den firade jag med Wanda, och familjen (+ Lite med Kents familj), först när Wanda kom, hade min mormor och hennes väninna precis kommit och då åt vi lunch. Efter det, fixade jag och Wanda lite, gjorde kransar osv, sed...

Av Linnsan - 21 juni 2012 22:43

Igår sov jag hos Jennifer igen :) Innan det red jag och mamma en tur! Vi tog samma ridtur som dag 1fast baklänges. Jag red i bara shorts! Mysigt! Därefter gick jag då till Jennifer och vi sov ute i hennes stuga. Det var mys och vi satt uppe länge ;...

Av Linnsan - 19 juni 2012 23:17


För att jag inte har haft tid och när jag har haft tid, har jag (tyvärr) glömt bort bloggen.. Men iallafall: I Söndags var jag var med min kompis ifrån förra årets ridläger Thea, som jag inte träffats sen förra sommaren! Vi hade jätte kul och jag...

Av Linnsan - 16 juni 2012 23:59

Hej! Nu när jag kollade på klockan stod den på 23.57! Jag tänkte då i mitt huvud: Bloggen! Jag måste hinna blogga förren imorgon! Så, jag loggar snabbt in och låter tiden stå på 23.59 på datum och tid saken ;)   Aja, idag vaknade jag vid 8, å...

Presentation


Hej!
Här kan du läsa om min vardag och om mina underbara hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Ponny eller Häst ?
 Häst
 Ponny
 Både och

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar ^^

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards