mysweethorses

Alla inlägg under februari 2012

Av Linnsan - 26 februari 2012 19:24

Hej igen!

Idag var jag som sagt på gröntkort-kurs från klockan 10.00-14.00, efter det åkte jag till stallet och red Baileys! Sedan släppte jag in Morado, Cobben, River och Maja! Det gick bra.

Jag åkte hem, sedan åt jag mat!

Nu ska jag skriva på min roman "Detring" som handlar om ett fux fullblod som Emma börjar sköta men han säljs och hon köper tillbaka honom efter några år! Sedan är dom med på tävlingar och han får ett föl mm...


Puss & Kram


//Linnsan <3

Av Linnsan - 26 februari 2012 08:33

Tjo! Har precis varit o duschat o sitter nu o ska göra frukost! (Efter 10minuter att välja allt...) o snart ska jag åka o göra kursen för grönt kort!!!!! Taggad!! Men hoppas det går bra! Men det borde nog göra det ! Puss & kram //Linnsan<3

Av Linnsan - 25 februari 2012 19:14

Heej!

Ligger och lyssnar på "Sticks & Stones" Av Ulrik Munther.. Love <3

Har inte bloggat sen i Onsdags.. Har haft lite fullt upp..

Men det har inte hänt så mycket under veckan.. I Tordags höll jag lite lextion för Jennifer och Emma, som red Baileys och River! och igår var jag på fest hos Jennifer som fyller år imorgon! Hon fyller 15! Då får hon bära byxorna lagligt! Haha!

I Tordags gjorde jag en ny film till Baileys oxå! Men den Failade upp så jag kunde inte lägga upp den nånstans!! Typiskt!


Och idag har jag varit i stallet och ridit i blåsten med Emma! Red Baileys och det gick bra! hon ville gärna trava men ska det va en skrittrunda så ska det! Men nu ska jag snart titta på Melodifestivalen!


En sak till; Älskar dig Baileys! Du är bäst för mig! Varje gång jag lyssnar på "Du är allt" Tänker jag på dig! <3

Du är allt jag nånsin önskat
Du är allt jag nånsin drömt
Du är den som får mig minnas
Alla drömmar jag har glömt
Och du är den som får mig hoppas
Du är den som får mig le
All min kärlek får du bära
Hela livet vill jag ge

För du är där när ingen ser mig
Du är där när stormen yr
Du är där när natten skrämmer
Och du är där när dagen gryr
Jag vill alltid ha dig nära
När som åren läggs till år
Och vad livet vill oss lära
Är att framtiden är vår

Lalala,

När som klockorna har stannat
Och tiden tycks stå still
Och man inte vågar säga
Det man längst i hjärtat vill
Då ska vi ta varandras händer
Då ska vi minnas denna dag
Och förstå vad som än händer
Är det alltid du och jag

För du är allt jag nånsin önskat
Du är allt jag nånsin drömt
Du är den som får mig minnas
Alla drömmar jag har glömt
Och du är den som får mig hoppas
Du är den som får mig le
All min kärlek får du bära
All min längtan vill jag ge

Ja, all min kärlek får du bära
Hela livet vill jag ge

Puss & Kram


//Linnsan <3

Av Linnsan - 22 februari 2012 16:47

Hej Igen!

På Söndag ska jag på Gröntkort kurs, eftersom om jag vill ut och tävla måste man ha det.. Sen måste också hästen/ponnyn ha mätintyg men det vet inte jag om Baileys har!! Min kommentar: ...!

Så vi ska fråga hennes riktiga ägare Eva om hon har det annars måste vi skaffa det som är såå billigt ? Runt 2 000:- kunde det kosta som max... Och gröntkort kostar 600:-... Det börjar bli lite dyrt faktiskt.. Sen kostar ju alla anmälnings avgifter och blablabla..... *Suck*... Kan man inte bara betala en hoppavgift? Så nu är allt frid och fröjd... Nej men man ska betala flera tusen bara för att få hoppa!? *Suck*


   

Men det var bara det jag ville säga!

Puss & Kram


//Linnsan <3

Av Linnsan - 22 februari 2012 16:21

Hej!

Jag har varit sjuk hela helgen, därav ingen bloggning.. Jag hade feber och ont i magen. Det blev inte bättre förren igår, men imorse hade jag ont i huvudet så det blev ingen skola ändå... *suck* Men imorgon hoppas man att man ska till skolan för då ska jag hoppa med Emma, träningen blev ju också inställd.. tråkigt.....

Men iallafall, Baileys har fått vila lite, men Elin red henne en dag och hoppade medans jag var sjuk, och det hade gått bra!

Nu berättar jag lite vad jag har gjort!

FREDAGS: Red jag Baileys och sedan fick Jennifer hoppa upp på henne, och jag hade lite lextion för både Jennifer och Emma..

LÖRDAGS: Skulle jag egentligen ha en lextion till för J och E men jag blev sjuk och den blev inställd..

SÖNDAGS-ONSDAGS: Sjuk på schemat...


och nästa vecka är det SPORTLOV och då ska min bästis Alexandra från stockholm komma på Måndagen och sen ska hon va kvar här till ja, vi har inte bestämmt när hon ska hem! haha, du kan läsa hennes blogg HÄR! Vi ska rida lite under lovet också! Hon ska få låna Danyara och River nån sväng om det är Okej för Ylva! Så det ska bli så himla kul!! (Hoppas jag iallafall!)


Jag tänkte mig ungefär ett "schema" på veckan som ser ut såhär:


Måndag: Alexandra kommer och vi åker upp och bara hälsar på hästarna.

Tisdag: Vi rider Danyara och Baileys en skogstur.

Onsdag: Danyara och Baileys.

Torsdag: River och Baileys.

Fredag: Baileys och Danyara.

Sen vet jag ju inte hur länge hon kommer stanna men det kommer nog bli mycket rida på schemat!


Men det var ungefär det jag hade att säga!


Puss & Kram


//Linnsan <3

Av Linnsan - 19 februari 2012 18:33

Hej! Har inte bloggat p.g.a Att jag är magsjuk... Så nu bloggar jag från mobilen, vill inte starta datorn... Idag fick Elin rida Baileys, jag var ju inte med men natha sa att det hade gått bra! Men hoppas att jag kommer till stallet snart! Saknar Baileys o alla hästarna!! Får bli ett litet inlägg idag...Ciao//Linnsan <3

Av Linnsan - 16 februari 2012 19:44

Hej!

I Tisdags tränade jag så därför bloggade jag inte.. Det gick jätte bra och jag ramlade inte av!! haha! Det var en helt galen bana men Baileys skötte sig! Super duktig tant!

Igår åkte jag pulka efter Mossa igen! Det var kul! Fast det var så mycket snö så det blev bara skritt, men sen fick jag hoppa upp och då fick jag galoppera för Denice, sen lösgjorde jag Mossa lite och försökte få henne att gå ner på tygeln i traven (hon kan det att stå still och i skritten jätte bra) men hon var lite envis och klarade bara några steg, men det ska nog bli bra!

Idag fotade Linda mig eftersom jag EVENTUELLT vill bli modell för "Hööks", så jag ska skicka in några bilder dit!

Sedan åkte jag till stallet och mockade och släppte in Morado och Baileys hage.. och sedan borstade jag på Spirit och han tyckte det var mysigt men han är rätt otålig och orkar inte stå still så länge... Haha!

Efter det red Linda honom första gången utomhus och när Ylva skulle Longera honom innan snurrade han in sig i linan, bockade, var nära på att sparka Ylva, och fjantade sig jätte mycket, sen fjantade han också när Linda skulle rida... Längtar tills det är min tur..! Men Ylva säger att Linda måste rida honom några gånger innan... Antagligen för att göra han lugnare.

Jag gosade också lite på Baileys och masserade henne en kortis. Hon tycker det är så mysigt!

Blit tyvärr inga bilder idag


//Linnsan <3

Av Linnsan - 13 februari 2012 10:22

Kom ihåg att följa mig på bloglovin´!!! <3

Följ mig HÄR

 

Presentation


Hej!
Här kan du läsa om min vardag och om mina underbara hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Ponny eller Häst ?
 Häst
 Ponny
 Både och

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar ^^

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards