mysweethorses

Alla inlägg under maj 2012

Av Linnsan - 31 maj 2012 19:41

Ursäkta att jag inte bloggat något bra, men jag har varken haft lust eller ork.. Så ja,här kommer min vecka!

I Söndags: Var jag och var funktionär och fotade på en häst tävling med mamma, det var kul och jag fick in fina bilder! sedan red jag Baileys (minns inte vart).

I Måndags: Red jag Baileys runt hoppstigen. + Att morado (bushästen) smet ifårn min, utan grimma osv  när jag skulle lämna Baileys i hagen... SUCK! Men jag fick tag i han sen ;)

I Tisdags: Tränade jag Baileys, och det gick SKIT-bra! Hon var superduktig och vi hoppade ut och in, dessutom, sedan anmälde jag och Maja oss till Mickes ridläger vecka 24, Ons, Tor, och Fre! Vi ska sova i tält!!! Hahaha!

Igår: Red jag Baileys en skrittrunda runt hoppstigen, och sedan gick jag medEmma runt hoppstigen, filmade henne lite när hon hoppade över små hinderna och plockade en bukett till mormor som vi åt middag hos sen.

Efter det fixade ja, mamma och Hasse hagen utanför vårat hus, så vi kan ha hästarna där i Sommar! Vi ska ta hem dom kanske nu i helgen!!! Lääääängtar som tusan!

Idag: Red jag Baileys runt hoppstigen och vi hoppade lite osv. Hon var väldigt het, men det var kul! Min lilla bus!

Sedan stängslade vi hagen!


Som ni märkte var det väldigt mycket hoppstigen,men det är den enklaste och snabbaste att rida, tar ugefär 30-40 minuter att rida runt.

N LOVAR jag att Juni ska jag bli bättre på att blogga!

 

Av Linnsan - 26 maj 2012 16:06

Hej!

Idag var det tävling på Väddö hästsällskap, en vanlig CR, som jag nuförtiden ser mer som en träning för mig och Baileys!

Nu ska jag detaljera.. (Om det nu går villsäga :p)

Först hämtade Lollo mig hemma och vi åkte tillsammans till stallet vid halv 7.

Där, gav vi hästaran foder och jjag tog bort 2-3 små "kiss-fläckar" ifrån låren på Baileys.

Sedan tog jag och Louise ut hästarna och började borsta på Baileys och River (som skulle vara med på tävlingen..)

Jag försökte borsta bort lite fjäll-hår som fortfarande är kvar på henne.. -Suck..

Mamma kom sedan och körde Mellwin och Emma till tävlingen, medans jag och Baileys vänade.

Jag hjälpte Louise att lasta River, och han gick halft in, och sedan slängde sig ut omkring 2 gånger, sedan vägrade han gå upp på bara rampen ungefär 3.

Men det gick bra och efter 5 minuter ungefär var han inne (RIver har haft stora problem med just lastningen, så Louise har gjort en klar förbättring på honom!)

River fick stå i transporten medans mamma kom tillbaka, då lastade vi Baileys och körde iväg emot tävlingen, Louise och River åkte då efter oss.

När vi var framme, gick jag banan som inte var så jätte svår, 7hinder men gräset var lite blött, så det var det ända jobbiga..

Jag, Emma och Louise red fram halft och Emma hoppade en felfri runda på 30cm med Shettisen Mellwin, sedan hoppade hon också 50 och rev först på sista hindret, då gjorde hon en omstart och rev på andra och första hindret.. Tråkigt, men hon kom iallafall hem med en rosett :)

När dom höjde till 70cm var Louise den ända startande, hon hoppade en felfri runda och det såg grymt snyggt ut!

Dom höjde till 80cm och då var det min tur, ag var nervös ifrån början, men när ag skulle hoppa 4an så släppte det :)

Baileys hoppade klockrent och det kändes jätte bra!

Jag blev helnöjd när Sanna kom fram och satte fast den grön/vita rosetten i baileys pannband, mitt gamla "ök"!

Louise hoppade ännu en gång på 80cm och det gick också jätte bra! River laddade verkligen på hindrerna och det såg fint ut när dom red :)

Dom höjde till 90cm och då var jag den ända startande.

Baileys hoppade klockrent, men nuddade lätt på 2:an men rev som tur var inte! vi hoppade ännu en felfri runda och ag blev ännu en gång nöjd! Mitt gamla ök kan också!!

Därefter var det ingen mer som skulle hoppa, utan vi lastade sist av alla och Sanna bjöd mig och Emma på varsin mockar ruta! Mums! Tack Sanna ^^

När vi var hemma så spolade jag och linimentade jag Baileys ben och sedan fick hon gå ut till hagen med Morado.

Jag packade upp alla saker och mamma åkte hem lite tidigare, så Louise och jag köpte varsin mjukglass (Päronsmak med nötströssel! MUMS!)

Och nu är jag hemma och ska strax städa lite..

Så, ja, ska när jag fått fotona ifrån Chanelle, ladda upp dom + mina andra tävlings foton också ifrån förra tävlingen som jag lovat och som ni nog vill se! Eller..?

Så vi "ses" nog snart igen!

 

Av Linnsan - 25 maj 2012 22:36

Hej!

Idag vaknade jag vid 5 och jag och mamma åkte upp till stallet vid kvart över 5, sedan släppte vi ut alla hästarna och mamma åkte och jobbade.

Jag mockade lite, och red Baileys.. Jag hade inget speciellt att göra idag så jag pkte hem vid 12 bussen.

Där ar det såklart fullpackat! Suck! Och jag som hade Linnéa med mig!... Aja, när jag kom hem igen så åt jag luch och tittade på TV och spelade lite data.

Mamma och Hasse kom hem vid 4 kanske ? Så då åt vi mat, jag satte mig vid datorn igen och gjorde en film till Emma & Mellwin :) Lägger ut den sen!

Vid halv 7 hämtade Louise mig och vi åkte tilll stallet och badade våra hästar eftersom imorgon ska vi tävla! Jag ska bara tävla Baileys nu (om jag inte redan sagt det) och hoppa 80, 90 cm. River/Louise ska hoppa 70, 80cm :) Lycka till!

Så efter det körde Louise hem mig och imorgon halv 7 (på morgonen) ska vi åka upp och fixa iordning oss till tävlingen :)

Så ja, nu ska jag snart sova!

 

Av Linnsan - 24 maj 2012 22:16

Tjena!

Idag åkte jag buss till stallet på bussen mötte jag Felix (en klasskompis) som jag satt o pratade med tills jag skulle gå av.

I stallet mötte jag Åke och han hade redan fixat allt, så det var bara att släppa ut hästarna som var kvar.

Det gick snabbt och Baileys & Morado fick gå på andra sidan vägan utan Cobben p.g.a gårdagen... Han hade sparkat och jagat och bitait Baileys i hagen så hon va alldeles svettig och har huggsår efter det. :(

Sen mockade jag, åt nudlar, sprayade på Baileys & Morado mygg/flugspray och satte på Baileys en flug "sak" (en sådan med band som man sätter i grimman... Jag suger verkligen på att förklara ;)) den fick jag förresten av Louise Ta-ack! Super fin blå! :))

Nu sitter jag och kollar på Melodifestivalen :) Hoppas Loreén vinner! Det skulle vara kul för Sverige! Hihi!

Ska snart sova, måste upp vid kvart i fem ungefär imorgon... - Suck!

 

Av Linnsan - 23 maj 2012 21:27

Heej!

Idag försov jag mig, fastän mamma väckte mig. Hehe.. Så jag hade en kvart på mig innan jag skulle vara klar och det hann jag! Jag är snabb!

Sen åkte jag vid ca 7.30 till stallet och då var ingen där, så jag började fodra. EFter det kom Åke och vi släppte ut hästarna, och sedan mockade vi. Och jag åt mina nudlar!

Sedan fick ag släppa ihop Baileys med Morado & Cobben, Cobben var lite elak och jagade Baileys och så.. Men det gick bra sen...

Jag red sedan Baileys och vi tog en halv-lugn runda runt hoppstigen.

Och sedan var det Morados tur som var jobbig.. Han ville svänga rakt in i skogen och aa.. Ni fattar, hade ingen koll alls..

Så ag vände efter ett tag, bara jag fått fram honom så han lyssnade liiiiite iallafall.

Jag luchade och gick sedan till mammas jobb, fikade där med dom äldre (mamma jobbar på ett ålderdomshem) och vi åkte sedan till mormor och hjälpte henne att kasta massa saker i en kontainer.


Förrsten är det Baileys födelsedag idag! Hon fyller 23år :) Grattis älskling! Du betyder allt för mig! <3

                                                                                        

*ALla bilder är klickbara* om du klickar på första bilden kan du med högerpilen på tangentbordet byta bild, för dom som inte visste ;)

       

Av Linnsan - 22 maj 2012 22:40

Heej!

Idag åkte jag och mamma till stallet vid 20 över sju ungefär, då släppte vi ut hästarna och började mocka. Jag mockade samma boxar som igår och sedan red jag först Etyde runt crossbanan, sedan Danyara runt hoppstigen, och sedan badade jag Baileys och lät henne beta i ungefär 30 minuter medans jag solade lite typ brevid henne ;)

Efter det åkte jag, mamma, Louise och Hasse till min hoppträning med Baileys och jag hoppade en bana på 80-80 ungefär! Det gick bra och Baileys vägrade lite, med rev inte :) Jag behöver bara använda skänklarna lite mer!

Sedan åkte vi tillbaka till stallet, fixade iordning Baileys, åkte hem, åt middag (Eller aa, middag och middag, Gorbys ;)) Och nu ska vi äta lite fruktsallad med grädde mums!


På lördag ska jag tävla Baileys & Morado, Morado 60 & 70, och Baileys 80 & 90cm, det är en vanlig klubbtävling och inget stort.

Sedan den 6/6 ska jag tävla en L:D+5 A:0:A:0 och en L:C A:0:A:0

Den 27/6 ska jag tävla en L:C A:0:A:0 också.

Tävlingarna ska jag tävla Baileys i :)


På söndag ska jag också vara funktionär i Edsbro igen! DÅ ska jag fota. Igen och se om det blir några bilder :)


Jag ska se efter fler tävlingar sen, men jag ska tänka lite på hennes ålder så det blir inte överdrivet med tävlingar nästa månad iallafall, men i Juli ska vi nog ut också!

 

Av Linnsan - 21 maj 2012 19:31

   Hej! Som rubriken säger, var det första dagen på Praoen idag!

Jag och mamma åkte upp vid kvart över 7 till stallet och då gav vi hästarna frukost, och sedan släppte vi ut dom.

Efter det mockade mamma, Baileys, Morado, Maja/Kalla och Pongos boxar och jag mockade Danyara, Ferdinand, Cobben, Kurt och Etydes boxar. Sedan åt jag nudlar och väntade på Emma som var ute och red Mirabelle.

Efter det red jag Danyara och Emma red Baileys nere i sommarhagen, Danyara var jätte mysig och jag galopperade lite och fick ner henne i form när jag väl försökte :)

När det var klart, lunchade jag & Emma.

Sedan satt vi ute i Shettisarnas hage och mös med dom.

Jag hade också en hopplektion för Emma, Mellwin testade dock henne som F*n och vägrade och rev hinder som inte ens var 20cm... Men sedan gick det bra igen och hon hoppade ett hinder på 40cm utan att riva.

Jag skippade att rida Morado idag för jag var trött och det var varmt som tusan! Skönt men jaja, man får väl stå ut med alla flugor och så..

Sen åkte jag hem, och åt middag, läste Min Häst, och sitter nu i soffan och tittar på Halv åtta hos mig Med Hasse. Mamma är och jobbar..


Jaja, nu ska jag kanske gå och ja... Göra något... Som vanligt dårå... ;p

Av Linnsan - 20 maj 2012 21:52

 

*klickbar för större bild*

 

Presentation


Hej!
Här kan du läsa om min vardag och om mina underbara hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Ponny eller Häst ?
 Häst
 Ponny
 Både och

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar ^^

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards