mysweethorses

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Linnsan - 13 maj 2012 17:52

Egentligen heter hon Studsbollens Moonlight, men min mormor, som ägde henne innan mig, döpte "om" henne till Linnéa! Så idag, den 13/5-2012 fyller Linnéa 10år, och både hon och jag har namnsdag!

GRATTIS!! <3<3<3

  

Älskar dig!

*Klickbar för större bild*

 

Av Linnsan - 13 maj 2012 17:19

Fet = Ja Inte fet = Nej


Utreritt/Träning på bana – älskar båda
Ponny/Häst – beror på hur man tänker...
Dressyr/Hoppning
Het häst/Lat häst
Varmblod/Kallblod
Med musik när du rider/Utan musik när du rider – Man vet aldrig med älgarna
Barbacka/Med sadel – beror på vad jag gör. Rider jag ut utan ”snabb fart” är det hellre barbacka
Sporrar/Spö
Skimmel/Svart – beror på ras
Helskodda/Inte skodda ridbyxor
Halvblod/Fullblod – Ferdinand & Spirit är ju fullblod, men halvblod kan ju hoppa. ;)
Lång man/Kort man kort tycker jag är fult!
Vara själv i stallet/Med någon – är nästan alltid ensam så..
Brunt läder/Svart läder – det beror på häst
Valack/Sto/Hingst – Gillar alla, Spirit = Hingst. Baileys = Sto. Morado/Ferdinand = Valack
Schabrak/Vojlock


Quiz tagen ifrån http://goldenhorses.blogg.se/ :) Jätte fin blogg! Rekomenderar den verkligen!! Kolla in den!


 

Av Linnsan - 13 maj 2012 16:47

Heej!

Jag har varit och sovit hos Jennifer hela helgen, därav ingen bloggning...

I Fredags: red jag Baileys, först till sjöfarmuseét (med Emma/Mellwin, och Jennifer som gick..) Men då var det kossor där, så vi vände, Emma & Jennifer gick ner till vattnet, och jag raceade Baileys fram och tillbaka till hoppstigen! Sen gick jag också ner till vattnet. Efter det åkte jag, Emma och Jennifer hem till Jennifer och sov där.

I Lördags: Åkte Jag, Jennifer och Emma med Ida, som släppte av mig och Emma vid Ica och då åkte Ida & Jennifer till "deras" stall och Emma och jag till "vårat" stall. Jag höll hopplektion för Emma och det gick faktiskt väldigt bra! Hon ramlade bara av lite ;) Efter det fick Emma rida Baileys, och jag red Morado. Då red vi runt hoppstigen, och det gick väldigt bra! Sen sov jag hos Jennifer med Emma igen!

I dag: gjorde vi samma sak, Ida skjusade upp Emma & Mig till Ica och dom åkte till "sitt" stall. Jag red Baileys med Natha/Pongo och hennes låtsassyster Elin som red Pongo först, och Natha red Danyara, jag travade runt 5 varv i sommarhagen, och galopperade ett varv. Efter det fick Elin leda Danyara och Natha hoppade upp på Pongo. Sen blev Danyara jobbig, så då hoppade Elin upp på Baileys och jag hoppade upp på Danyara! Det gick faktiskt jätte bra, och hon har verkligen världens skönaste skritt ;) Baileys har den underbaraste galoppen!! Usch vad jag älskar den!


 

Ankor.... xD

*Klickbar för större bild*

 

 

Presentation


Hej!
Här kan du läsa om min vardag och om mina underbara hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Ponny eller Häst ?
 Häst
 Ponny
 Både och

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar ^^

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards