mysweethorses

Direktlänk till inlägg 10 juni 2012

Hästtävling :)

Av Linnsan - 10 juni 2012 21:49

Hej! Som rubriken lyder, var det hästtävling idag! det var en terrängtävling med lösa hindren.

Jag red till tävlingen som var i Veda med Louise och Emma (och William som cyklade) vid 8 ungefär, då var vi där vid 9.

Jag och Lollo hade redan frågat Kattis om vi fick låna två boxar av henne, och det fick vi! Thanks Kattis :)

Vi var funktionärer på fm och det gick bra.. På ef så red jag fram Morado och sedan var det våran tur som första start på 60cm.

Första hindret gick bra, sedan vid andra så halvägsdit, fick han något pshykbryt och skulle snurra pch vara rädd för hindret osv.. Suck? Han snurrade nog runt typ 20 gånger innan jag fixade det och hoppade, efteråt gick det jätte bra, jag var felfri ända till det näst sista hindret, det var som små vita "lådor" under och dom hade häftat fast papper på, så Morado vägrade.. Aja, han var duktig ändå!!

Jag var även första start vid 70cm med Morado, han snurrade på samma ställe igen, men då "bara" en gång ;) Han gick felfri runt och vi fick vår rosett! Duktiga underbara varmblod Morado! Ps. Travare är inte skithästar! Travare är bäst-hästar! ;)

Jag hoppade även Baileys 70cm, vi var sist i den klassen, så jag hoppade av Morado direkt efter vi hoppat och lät mamma skritta av honom medans jag red fram Baileys.

Hon och jag var felfria, min duktiga Connemara! Så vi fick hem en rosett!

Därefter var det 80cm som jag var sist på. Hon var jätte duktig med råkade peta lite på en oxer, så tyvärr rev man, men aja, rider man dåligt får man ta stryk ;) Hon var bäst ändå!

Vi red hem sedan och mamma körde Morado då han inte är riktigt trafiksäker.

När jag kom hem, hade jag en hemuppgift om att jag skulle laga middag, så jag lagade shnitzel (stavning) och vitlöks kroketter. Även grönsaker och kakor kom på menyn ;)

Vid 6 ungefär, skulle dom som inte hjälpte till att plocka fram banan, ta bort den, så då åkte jag upp och gjorde det, efteråt skulle jag och mamma ta in hästarna, men eftersom alla hästar går ute förutom River, Maja/Kalla, och Etyde så gick det väldigt snabbt!

Vi skulle ge hästarna kvällsmat ändå, Ferdinand verkade hängig och väldigt (överdrivet) trött, så vi ringde Diana och Åke för att se vad vi skulle göra, dom sa att vi skulle ta in honom, så såklart gjorde vi det. Så nu står han i sin box och mumsar på lite hö!


Bilder kommer då William som fotade, lägger upp dom på sin blogg så jag kan "ta" dom och lägga upp dom här! Tänkte även då att jag skulle fixa lite på en ny header (hehe.. Igen ;) ).


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnsan - 24 juni 2012 13:52

Nyyy bloooooggish! Tack Lollo som hjälpte mig med designen ^^ http://mysweethorses.blogg.se/ http://mysweethorses.blogg.se/ http://mysweethorses.blogg.se/ http://mysweethorses.blogg.se/ http://mysweethorses.blogg.se/ http://mysweethorses....

Av Linnsan - 23 juni 2012 14:06

Hej! Igår var det midsommar! Den firade jag med Wanda, och familjen (+ Lite med Kents familj), först när Wanda kom, hade min mormor och hennes väninna precis kommit och då åt vi lunch. Efter det, fixade jag och Wanda lite, gjorde kransar osv, sed...

Av Linnsan - 21 juni 2012 22:43

Igår sov jag hos Jennifer igen :) Innan det red jag och mamma en tur! Vi tog samma ridtur som dag 1fast baklänges. Jag red i bara shorts! Mysigt! Därefter gick jag då till Jennifer och vi sov ute i hennes stuga. Det var mys och vi satt uppe länge ;...

Av Linnsan - 19 juni 2012 23:17


För att jag inte har haft tid och när jag har haft tid, har jag (tyvärr) glömt bort bloggen.. Men iallafall: I Söndags var jag var med min kompis ifrån förra årets ridläger Thea, som jag inte träffats sen förra sommaren! Vi hade jätte kul och jag...

Av Linnsan - 16 juni 2012 23:59

Hej! Nu när jag kollade på klockan stod den på 23.57! Jag tänkte då i mitt huvud: Bloggen! Jag måste hinna blogga förren imorgon! Så, jag loggar snabbt in och låter tiden stå på 23.59 på datum och tid saken ;)   Aja, idag vaknade jag vid 8, å...

Presentation


Hej!
Här kan du läsa om min vardag och om mina underbara hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Ponny eller Häst ?
 Häst
 Ponny
 Både och

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012
>>>

Länkar ^^

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards