mysweethorses

Alla inlägg under mars 2012

Av Linnsan - 31 mars 2012 21:26

Hoppas att ni släcker alla lampor, annars är jag besviken! >:(


Iallfall, idag åkte jag till stallet vid halv 8 och släppte ut hästarna, sedan fixade jag Baileys och började lasta henne, men då ska såklart hon vägra i en kvart innan vi får in henne, och då smsar Alicia och skriver: ''Hej, vår transport har fastnat så vi kan inte komma! Är jätte Ledsen :(''

-Suck!

Då går mamma in och pratar en kortis med Åke, medans Baileys står i transporten, som jag får ett sms igen: ''Vi fick loss transporten! :D''

Jag skriker in till mamma att vi ska åka, och så bär det iväg mot Edsbro! <3

Där byter jag häst med Alicia och jag får rida hennes häst Marwin! Han sparkade bakut 4 gånger, men som tur är höll jag mig kvar! Hehe (Alicia sa att jag skulle ramla av! Get that ;) )

Efter det, åkte vi till stallet och lastade av och släppte ut Baileys i hagen, sedan mockade vi, jag åt Etyde och Kapten och mamma åt Morado och Baileys.

Eftersom det snöade Snö??!?!?? NU!?!??!?! så kunde jag inte rida Morado... Lite tråkigt, men det blir en ändring i Schemat, Det var visst markarbets träningar på Onsdag + Torsdag... Hehe! Och jag ska träna Morado på Tisdag i hoppning i Edsbro istället, för Baileys som nog inte kommer orka annars... Så vi får se hur det går!


  

Jag & Baileys på tävling!

PS. Den är klickbar för större bild...

 

Puss & Kram

//Linnsan <3

Av Linnsan - 30 mars 2012 21:31

Hej! Idag mådde jag dåligt i början av dagen, så jag fick "slippa" skolan, men jag mådde bättre framåt åt dagen, så jag följde ändå med när älsklingen skulle mätas! Det gick bra, och Baileys är 143cm! (145 med skor...)

Efter det åkte jag till stallet och Jennifer och Emma var där, så jag red med dom och vi red runt hoppstigen, en lugn tur, eftersom Baileys fått stå i transporten i ungefär 3 timmar totalt... Fram och tillbaka från stockholm (täby)!!

Mamma last tränade Morado lite innan, (eller ja... Han lastade sig själv ;)), eftersom han och jag kanske ska åka på markarbetesträning på fredag!!!

Här är mitt Schema jag tänkt för veckan, men det blir nog några ändringar som vanligt!

Imorgon Lördag: Åka till Edsbro vid 10 och byta häst med Alicia, som har en galning till häst! Haha!

Söndag: Låta Baileys vila, och rida Morado runt hoppstigen, eller crossbanan! Vi får se

Måndag: Louise kanske ska rida Baileys och jag med på Morado, då en tur runt hoppstigen, annars rider jag både Morado + Baileys runt Sjöfarsmuseét.

Tisdag: Träna Baileys i Edsbro

Onsdag: Skritta Baileys runt Sjöfarsmuseét och kanske rida Morado runt Hoppstigen.

Torsdag: Träna Baileys i Edsbro, markarbetesträning! Kanske hinner jag rida Morado innan, en tur runt Sjöfarsmuseét också!

Fredag: Eventuellt träna Morado Edsbro, markarbetesträning! + Rida Baileys Sjöfarsmuseét om jag hinner, om jag inte tränar rider jag Baileys och Morado runt Sjöfarsmuseét.

Lördag: Låta Baileys vila och Morado runt Sjöfarsmuseét.

Söndag: Låta Morado vila, Rida Baileys runt hoppstigen/Crossbanan!


 

När jag tävlade Baileys på Vigelsjö Ridskola!

PS. Alla Bilder jag har laddat upp är klickbara för större Bild!

 

Puss & Kram

//Linnsan <3

Av Linnsan - 29 mars 2012 19:20

... Japp, dom kan jag (?) vet inte hur jag orkar, men jag har lärt mig allas!

Här är dom:

Kurt = Day Courage

Gurra = Gotogate

Duell = Duell

Etyde = Etyde

Cobben = Ci coob

Danyara = Danyara

Kapten = Kapten Krok

Spirit = Spirit

Ferdinand = Ferdinand Celiné

Baileys = Edens Bailey's

Mossa = Longwhitemosshawk

Pongo = Pongo

River = Riveryvalley Rocket

Maja = Fills Maj

Morado = Morado

Sonette = Sonette

Mellwin = Skärgårdens Mellwin

Mirabelle = Moravikens Mirabelle

Jonathan = Jonathan

Så, det var namnen på alla hästarna i stallet! Väldigt jobbigt att skriva alla, men om det är nått stavfel i namnet, då är det mitt fel sorry!


Puss & Kram

//Linnsan <3

Av Linnsan - 29 mars 2012 19:02

Hej!

Idag red jag först Morado med Emma runt hoppstigen, vi tog det lite lugt och travade bara, eftersom River har tappat en sko...

Efter det blev det en race tur med Mellwin och Baileys! Det var super kul!! Haha, fattar inte att en Shelandsponny på 5 år, hänger med en Connemara på 23, hahaha!

Imorgon ska Baileys mätas! Då får jag se hur hög hon egentligen är ;)


På Lördag ska jag rida med Alicia, i Edsbro vid 10 ungefär, då ska hon och jag byta hästar, hon ska rida Baileys och jag ska få rida hennes galning till häst, Marwin! Det ska bli skojsigt!

Sedan på måndag, ska eventuellt Louise få rida Baileys! Det ska också bli kulit! Och på torsdag nästa vecka, ska Annika kanske få rida Baileys...

Men Det är markarbete i Edsbro på Torsdagen, så vi får se om det blir nått ridning för Nickiz, annars får väl vi fixa en annan dag ;)

Puss & Kram

//Linnsan

Av Linnsan - 28 mars 2012 18:37

... Var det bara idag! SUCK!

Men jag red Baileys iallfall eftersom jag tränade igår som gick bra förutom att Baileys vägrade vid vattengravet ett x antal gånger... och då red jag runt sjöfarsmuseét + hoppstigen! Det gick bra.. Morado fick vila eftersom jag ändå inte kan rida honom när det regnar pga hans headshaking (stavning?), det är lite tråkigt, men inget man kan göra åt.

Nu ska jag nog titta på TV och blogga på min och Jennifers blogg ;)


 

Älsklingarna <3

 

Puss & Kram

//Linnsan <3

Av Linnsan - 26 mars 2012 22:21

 

Det är fusk att Annika kan rita så fint! <3  

Du fick verkligen med alla detaljer! Tack Annika! <333


Puss & Kram

//Linnsan <3

Av Linnsan - 26 mars 2012 21:08

Hej bloggen!

Idag var jag i stallet och red Morado fram och tillbaka till Crossbanan med Jennifer/Jonathan och Emma/Mellwin! Det var kul och gick jätte bra.

Sen gick jag med Baileys/Jennifer, det gick också bra och Baileys travade jätte snabbt breve mig, så Jennifer hängde inte med att rida lätt ahhaha!!!

Och nu sitter jag och kollar på 2½men, på 6:an, höhö, och så bloggar lite, och sen ritar Annika mig på sin dator,hon har en sån här cool ritplatta till datan, som hon senare skulle skicka till mig! Tack Nickizz <3 Hennes blogg hittar ni HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR !!!!!!!!!! :D


 

Den här bilden ska hon rita av! :) Jag tror det kommer bli jätte bra för hon ritar verkligen skit fint!!


Puss & Kram

/Linnsan <3

Av Linnsan - 25 mars 2012 21:19

Ja, jag har nu efter det här inlägget haft hundra inlägg! Rekord ? Haha!


Men här är lite bilder från idag och igår!

 

Underbaraste Ferdinand Celiné  och jag

 

Känner mig stolt att Spirit inte gick iväg när jag kom in och började gosa med han när han låg ner i hagen

       

Morado, jag och Baileys      

Jennifer och Jonathan    

 

Haha, Emma råkade tappa Mellwin ;) Men det gick bra, han är lydig!

 

JENNIFER !!! :D  

Jonathan

 

Mellwin plaskar lite i vattnet    

Mina vackra gummistövlar ;)

 

Mmmmmmmmm Vattnet är kallt och gott!  

Jag var bara tvungen!

 

Hmmm.... Mellwin, du vet att man inte ska bita Emma ;)    

ETYDE !!!

   

Bröderna    

Emma rider River     

Det var lite bilder


Puss & Kram

//Linnsan

Presentation


Hej!
Här kan du läsa om min vardag och om mina underbara hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Ponny eller Häst ?
 Häst
 Ponny
 Både och

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Länkar ^^

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards