mysweethorses

Alla inlägg den 15 juni 2012

Av Linnsan - 15 juni 2012 22:11

Heej!

Nu har jag varit på ridläger i tre dagar, därav ingen bloggning!

Dag 1. Jag anlände, lät Morado och Baileys beta lite innan dom fixade iordning hagar! Sedan åt vi lunch (makaroner och korv) innan första gruppen red. Islutet då jag skulle rida fram Morado så jag var i nästa grupp, börjar det spöregna (vi var ute) så jag blir sur och rider honom i ridhuset istället.. Dom andra börjar hoppa och eftersom vi har en timmes ridlektion, så efter en halvtimme, slutar det regna.

Då, går jag ut och börjar hoppa och med min otur, första dagen, första ridturen, första hindret, bockar Morado, och jag flyger av.. Skrapar upp knäet så hela ridbyxorna går sönder!!! Kul ? N.e.j inte direkt..

Då hoppar jag iallafall upp igen och hoppar banan på ungefär 40-60cm två gånger.

Det visade sig att jag hade skrapsår på hela knäet och på andra kommer jag få ett redigt blåmärke!

Aja, jag kunde inte hoppa Baileys då, så min klasskompis Chanelle, som också var med på lägret, fick hoppa henne istället! Det gick bra, FAST det såg roligt ut och jag har underbart roliga bilder! (som kommer upp...... någon gång iallafall ;))

Efter det går vi och badar innan vi äter middag. Därefter somnar vi.. Efter att ha snackat några timmar ;)


Dag 2. Vi vaknade, fixade hästarna, åt frukost, och sedan red första gruppen, och därefter var det min grupp. Det gick bra med Morado, hade lite ont i knäet men hanvar iallafall jätte duktig! Och Malin, fotade lite och fick en jätte cool bild där jag nästan ligger i en kurva! Hahaha! Men det ser lite coolt ut faktiskt!

Sen åt vi luch och därefter hoppade jag Baileys som också var klockren!

Vi gick ner och badade efter middagen, och som dag 1, snackade vi oerhört mycket!


Dag 3. Vi vaknade (konstigt ellerhur?), fixade hästarna, åt frukost, alla red och jag hoppade en bana på nästan alla hindrerna låg på 1meter. Då red alla 5 i gruppen (Maja, jag, Chanelle, Ebba och Kim) det gick super! Fast Morado hoppade ut och sedan in, då fick han fnatt och vi hoppade stora vattnet = Bra, sedan var det en trekombination och då hoppar han första hindret = Fart och det ska vara tre galoppsprång till andra, Morado gjorde det på två.. Så han hoppar snett och jag försöker styra honom emot c-hindret, men han viker undan och vipps så låg jag på backen! Skrapar upp knäet igen och Morado springer själv in i en hage, jag hoppar upp, hoppar in igen, hopar vattnet och a-b-c-hindret, och då funkar det! Duktiga killen!


Sen äter vi lunch, och då får alla bygga en bana tillsammans, som vi sedan hoppar en clear round på! Baileys och jag fick 8fel (två vägringar) men gör sedan om och hoppar det felfritt på 90cm! Duktiga cheyen!


Vi lastar sedan och åker hem! Alltså, vi åker verkligen hem-hem! Dom står utanför mitt hus!!!!!! Eller aa, man går över en grusväg.. ;)

Så skönt! Gå typ 10meter för att komma till hagen! Skönt!

 

Jag vill också tacka Louise som körde Baileys både fram och tillbaka ifrån lägret då M och B inte kan åka tillsammans! (Även mamma dårå!) Tack Hélène & Lollo <3

 

(Bilder kommer då jag orkar ;) har ungefär 900 bilder att ladda upp till min data så.. aa)

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Här kan du läsa om min vardag och om mina underbara hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Ponny eller Häst ?
 Häst
 Ponny
 Både och

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012
>>>

Länkar ^^

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards