mysweethorses

Alla inlägg den 8 juni 2012

Av Linnsan - 8 juni 2012 22:07

Idag var det sista skoldagen! Vi är lediga på måndag, då 9:orna ska ha avslutningsmiddag och 8:orna ska vara servitriser! Haha! Då ska jag kanske vara med Elin, så får se vad vi hittar på! ;)

På Tisdag klockan 8:00 är det skolavslutning! Trevligt, trevligt! Så då ska jag.. Sitta i kyrkan ? Ja, ska bli skönt då man får sommarlov! På onsdag ska jag också på ridläger! Kul!

Jaja, nu berättar jag mer om idag istället!

När jag kom till stallet mötte jag Emma, så då skulle vi gå ut och logera den nya hingsten Vampyr på 4år.

Det gick jätte bra, men när vi skulle sakta av och avsluta, nej då ska häst *** slita sig, så hela grimman åker av..! Vi får försöka ta honom i ungefär en timme.. Kul? Inte direkt..

Sen efter det mötte vi Nathalie, då mockade vi och jag mockade också till Louise som tar studenten idag! Kuuuuul! Och därefter red jag, Nathalie och Emma i hagen, vi red lite dressyr, och det hade gått bra, om inte min häst hade fått lite konstiga ryck, och när jag skulle göra lite lätt skänkelvikningar, ställt sig på två ben 2 gånger! (Som tur var va det ingen "riktig" stegring, utan det var mer lite töntigt ;)) Sen fixade hon det iallafall!

Därefter fick hon något jätte konstigt ryck, jag hade fått henne jätte bra att gå ner i form åp gramantygeln, så när jag tog av den och red en stund, så försökte jag få ner henne i form igen, utan grammantygel, nej då ställder hon sig verkligen och hoppar en gång på bakbenen! Jag har vittnen ;) Men jag ramlar inte av! Duktiga jag! Dumma Baileys ;)

Sen gick det bra och jag skrittade av henne.

Jag borstade av henne, och sen fick jag för mig att jag skulle rida barbacka i grimma & grimmskaft ut i hagen på min galna ponny, och då skötte hon sig! Skum häst, jo tack jag vet.. Men då gick det bra, t.o.m när jag red förbi Etyde (hingsten)! Jaja, jag tror det kan vara för att hon inte gillar bettet, jag böt till det i onsdags och då när jag skulle tävla, i början när jag skulle göra kort galopp på henne så studsade hon mest på stället.. Det är ett pesoabett, som hon haft förut och typ älskat,så ja, jag vet inte, fjant period kanske ? Men tänkte att jagkanske ska byta bett imorgon, och se om hon är lika konstig eller inte.

Jag skippade att rida Morado idag, orkade verkligen inte.. Hehe, så ska kanske rida honom imorgon om inte mamma gör det.


Men bloggar imorgon, om jag orkar startar datan villsäga ;)

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Här kan du läsa om min vardag och om mina underbara hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Ponny eller Häst ?
 Häst
 Ponny
 Både och

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012
>>>

Länkar ^^

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards