mysweethorses

Alla inlägg under mars 2012

Av Linnsan - 14 mars 2012 20:52

                                          Min kompis chanelle ^^


Puss & Kram

//Linnsan <3

...

Av Linnsan - 14 mars 2012 19:40

Heej!

Igår blev det som sagt ingen bloggning, hoppträning med bästa hästen du vet, haha, men iallfall, idag har jag ridit Baileys en skrittrunda runt sjöfarsmuseét, och därefter Morado runt halva sjöfarsmuseét med Linda och red lite nere på ängen och hon trixtränade hennes fullblod Kurt (Day Courage)! Det gick bra men Morado skulle såklart testa mig (som vanligt) men jag höll mig kvar.

Imorgon blir det nog en tur runt Sjöfarsmuseét med båda hästarna, längtar verkligen tills Ylva har tid och jag kan rida Ferdinand... suck men det är bara att vänta.. o vänta, Spirit har iallfall fått en spark av Ferdinand, och Ylva berättade att fullblod är så nervösa och han trodde dock att han var döende... Haha! Ska lägga upp bilder idag, då jag nu har laddat upp dom till min dator iallafall...


Men nu ska jag ladda upp dom till bloggen!


Puss & Kram

//Linnsan <3

Av Linnsan - 12 mars 2012 21:58

.. För nu när jag tänkte ladda upp lite filmer, nej men då ska det ta typ 100år innan filmen ens är 1/4 av laddningen och jag som har så dåligt tålamod, hehehe avbröt den!

Men iallafall, idag red jag Baileys på en skritt tur och Morado fick vila, sedan åkte jag och mamma upp senare och tog in alla hästar.

Imorgon blir det (förmodligen) inte någon bloggning, för då är det träning! Men jag ska lägga upp filmer mm från tävlingen och träningarna förhoppningsvis i övermorgon eller iallfall under veckan!!! Måste verkligen komma ihåg det...

Men nu ska jag nog snart sussa så jag orkar upp imorgon!


Puss & Kram

//Linnsan <3

Av Linnsan - 11 mars 2012 21:49

Idag, var jag på tävling...

Det gick... super!!!

Det var med omhoppning, 4 hinder, jag klarade det på 21.9 sek!

När det var prisutdelning, det var 2 olika klasser, en som det var 3 startande, varvat 1 placering, sedan min klass, var det 7 startande och varvat 3 placerade! Jag hoppade 80cm.. Jag kom........... 2a!!!!!! Baileys var jätte duktig! Jag ska lägga upp filmer och bilder imorgon när jag hoppar!

Men nu ska jag kolla klart på Äkta Människor..


Puss & Kram

//Linnsan <3

Av Linnsan - 9 mars 2012 18:29

Som sagt, det blev lite ändringar i schemat som jag gjorde för veckan! Igår red inte Jennifer och imorgon ska jag bara skritta Baileys, för på Söndag ska jag tävla!!! Yeay! Hoppas man kammar hem några fina rosetter då! Jag har bara 14 stycken men Baileys just nu, och hoppas på flera! <3

Sen idag kanske ni vill läsa lite om ? Jo, jag var i skolan först suck, sen åkte jag till stallet och red först Baileys (som verkligen inte fäller ? eller... JO det gör hon...), med Denice och hennes Mamma Annette som red Mossa och Cobben. Därefter tog jag en sväng med Morado, och det gick super bra förutom att han vill testa mig, förmodligen om jag vet vad jag vill och hur envis jag är... Som tur är, är jag väldigt envis! Så det gick bra endå!

Efter att jag kommit in på grusvägen till stallet igen, hör jag något bakom mig och tittar då bakåt, nej men då springer Mellwin i full fart mot mig, grimmskaft och grimma har jag på sig och jag trodde han skulle fastna i grimmskaften och slå över!! Men jag hoppade av Morado och försökte stanna Mellwin, men han springer förbi, och jag ville lugna ner Morado lite och när jag sedan tittar mot där Mellwin sprang, Nej men då står häst ***** där och tittar på mig som ingenting har hänt... Men jag fick tag i honom och då ser jag Emma komma springandes.. Och sedan tar hon Mellwin, jag går till stallet, och åker med Denice och Annette hem! Tack för skjusen!! <3


Men tänkte lägga in lite bilder, alla kanske inte från idag men det är kul att se bilder endå..!


Puss & Kram

//Linnsan <3

Av Linnsan - 7 mars 2012 20:00

 

På väg hemmåt

 

LEJON KUNGEN BELLA!!!!!!!

                     

Jag hänger här i mitt träd...?              

OMG!!!! :O

   

fanns fler bilder men orkade inte ladda upp fler <3

Puss & Kram

//Linnsan

Av Linnsan - 7 mars 2012 18:44

Jag har inte orkar starta datan, därefter ingen bloggning...


I söndags red jag på ängen med Jennifer och Emma och hennes mamma (som skulle provrida River), det gick bra i början men sedan stack river med Emmas mamma och hon ramlade framlänges.. Det såg väldigt läskigt ut!!

Men jag och Jennifer red sedan runt sjöfarsmuseét, och när vi var ungefär 200m från stallet mötte vi Emma som tänkte möta oss! Tack, hihi!

I Måndags red jag Baileys och Morado runt sjöfarsmuseét! Det gick bra, red barbacka på båda, och Morado är skum som själv "skjuter" upp is på annan is så det klinkar till och såklart ska han få ett hopp framåt och jag som måste rida med långa tyglar på honom ramlar nästan av! Haha, sedan åkte jag hem med Jennifer och vi fotade hennes katt Bella! (ska lägga in bilder ofc!)

I Tisdags tränade jag Baileys, det gick super! Hon skötte sig exemplariskt!! Duktiga underbara Baileys! Sen ska jag tävla både den här helgen och nästa, då frågade jag Micke om han trodde att Baileys skulle orka det, och det trodde han! *skönt*, vill ju inte stressa ut älsklingen.. Sen nästa helg ska jag hoppa 80cm och frågade också vilken höjd jag skulle hoppa den här, vilken han tyckte, han tyckte 80 där också! Mickes komentar - Kör 80 där också då? Det är löjligt att köra mindre!

Hahaha!!

Idag red jag först Baileys runt sjöfarsmuseét och sedan Morado samma väg! Det gick bra för båda! Men Morado skulle såklart testa mig och vilja gå helt plötsligt rakt åt vänster och sedan åt höger... Lilla Morado då! Hihi, busen. Men jag är envis och bryr mig för det mesta inte, så det gick bra endå!

Imorgon ska jag rida Baileys och Morado runt sjöfrasmuseét för Jennifer är sjuk och kan inte rida.. Men det är såklart kul att rida sin egna lilla pålle!

Ska ladda upp bilder nu bloggisch!


Puss & Kram

//Linnsan<3

Av Linnsan - 3 mars 2012 23:26

Japp, ska snart gå och lägga mig, trött... Har sovit dåligt senaste tiden.. Suck!!

Men jag lovar! Jag ska lägga upp bilder! Imorgon tror jag!! Ska ta lite bilder mm... Men jag har så dåligt tålamod! Orkar aldrig vänta på att bilderna ska laddas upp... Sen ska jag göra en ny header också! Den som jag har nu börjar bli tjatig! Haha! Har tagit nya bilder oxå! Som jag ska använda!


Puss & Kram

//Linnsan <3

Presentation


Hej!
Här kan du läsa om min vardag och om mina underbara hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Ponny eller Häst ?
 Häst
 Ponny
 Både och

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Länkar ^^

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards