mysweethorses

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Linnsan - 8 januari 2012 20:14

Hej igen !

Jag har ju glömt att skriva vad det är för mål jag har med "mina" hästar under 2012 <3

Detta är dom 5 främsta målen med alla hästar !


BAILEYS

  1. Komma med i Edsbro's tävlings grupp och tävla med henne
  2. Bli bättre med Dressyren
  3. Vid markarbete ska han ha all fokus på mig när jag t ex stannar
  4. Inte vara Pain in the as mot andra hästar ;)
  5. Hoppa så mkt som möjligt med henne <3

FERDINAND

  1. Börja rida på Edsbro
  2. Komma upp i hoppningen så högt som möjligt under 2012
  3. Rida myyyyyyycket mer
  4. Börja tävla
  5. Försöka fixa så han inte drar/sliter i täcke/grimmskaft

SPIRIT

  1. Få till i galoppen
  2. "Rida in" (eller iaf hjälpa till ;) )
  3. Om inte galoppen skulle funka, löshoppa/Hoppa med :)
  4. Få lugnare när han går förbi ston (y)
  5. Markarbete!!!

MORADO

  1. Börja rida och tävla i hoppning
  2. Lära mig det Speciella med Morado innom ridningen
  3. Ev börja träna för Edsbro eller börja träna i Tofftinge (det ska ev komma in en ny hopplärare dit :) )
  4. Träna dressyr eftersom Morado blir så fin och mjuk :)
  5. Rida mer :)

LINNSAN

  1. Hålla alla mina mål
  2. Börja hoppa Ferdinand, Morado och ev Spirit och såklart Baileys ;)
  3. Komma iväg på Dressyr träningar ibland :)
  4. Gå på 2 tränings ridläger i sommar (y) :D
  5. Komma så högt upp i hoppningen som det bara går under år 2012

Det var mina små mål :) <3


//Linnsan <3

Av Linnsan - 8 januari 2012 19:25

Heej <3

Igår bloggade jag inte för jag var med Johanna o Natha och hade en riktigt mysig tjejkväll <3 Tyvärr kunde inte Annika elr Alexx kma :( Men jag hade skita kul ändå :D

Först var jag i stallet och mockade och red en sväng eftersom Sofia, skulle testrida shatte och då red jag med :) Sen åkte jag hem och duschade och sminkade mig :)

Efter det hämtade jag och mamma Nathalie och åkte in till Norrtälje och mötte upp Johanna <3

Då gick vi på Bio och såh The Stig-Helmer Story XD fett rolig :D xD

Efter det gick vi och åt på Pizzeria Roni som ligger brevid Spel och sånt och Team Sportia och lilla torget :P

Och där hämtade mamma oss och vi åkte hem, fixade iordning stugan som vi fick låna av vår granne Kent (taaaack :D), och sedan svullade vi glass och tittade på en skräckiz "Celecon Key" (stav), och efter det chillade vi lite med datorerna och mös (y), och vid halv 5 på morgonen satte vi igång "The last house on the left" (ännu en skräckis) och sen sov vi vid ca 6.20 :P ovh vaknade vid ca 13.20 kanske ? :P Vi låg o snacka lite då o sen vid halv 3 typ gick vi upp och åt "frukost" xD Sen gick vi tbx till stugan och tittade på "The New Daugther" och sen vid 5 typ körde vi Natha o Johanna hem till Natha för Johannas buss skulle inte gå förren vid kvart i 7 och den gick inte från mig :S :P <3


BILDER KOMMER! (fan... Jag MÅSTE verkligen börja lägga upp bilder  :S)


Men imorgon ska jag ta en sväng på Baileys och ev Ferdinand eller Spirit eller båda :PP Jag tänkte iaf att jag skulle Borsta på Ferdinand/Spirit :)


I lördags red jag oxå Ferdinand och borstade på Spirit :) Det gick bra med Ferdinand fast han var väääldigt pigg och såklart ska min lilla störda vovve komma så Ferdinand verkar vilja sparka henne :( Men det gick bra men jag hoppade av för ylva tyckte det så ifall Ferdinand hade sparkat bakut så jag inte skulle bli rädd för honom ;) tkr jag var smart :) Sen med Spirit gick det oxå jätte bra :) fast Ferdinand (avundsjukan själv) drog ner 5 täcken och ett typ ländtäcke (:S) som hängde brevid hans box för att få uppmärksamhet xD


Men nu ska jag ladda upp lite bilder på min dator och sen på bloggen!


//Linnsan <3

Presentation


Hej!
Här kan du läsa om min vardag och om mina underbara hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Ponny eller Häst ?
 Häst
 Ponny
 Både och

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar ^^

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards