mysweethorses

Alla inlägg den 11 april 2012

Av Linnsan - 11 april 2012 19:31

Av Linnsan - 11 april 2012 18:41

Heej!

Idag åkte jag till stallet, mockade och sedan skulle jag och Cicci rida, då skulle också Kim (min låtsaskusin) och Jimmy (en typ "kompis" till Cicci ;) ), Då skulle Cicci rida Danyara, Jimmy skulle rida Duell, Kim Jonathan och jag Morado!

Först red vi runt hoppstigen och travade lite, sedan ville Jimmy rida mer, så då tog vi sjöfarsmuseét och travade på och galopperade lite också! Men Jimmy rider inte, och är därför inte så ruitinerad, så han galopperar med långa tyglar om Morado, (jag rider barbacka) och Morado var galen och bockade och la sig på bettet! hahah! Sen innan det hade han försökt stegra sig för en pressening.. Suck!

Men det är Morado ;)

Sen red jag Baileys (med sadel) på åkern och busred henne igen! Det var jäääääätte kul! Jag lät henne bestämma farten först, sen skänklade jag på henne... PYTTELITE och det gick ungefär..... 74827598436587384 gånger snabbare! hahah! Men det gick bra! Jag hoppade ett hinder på typ 20cm också, och övade lite på att stå still och sedan börja galoppera direkt! Hon var verkligen jätte duktig! Min duktiga ponie hest!

Nu ska jag göra något.. Som vanligt!

Och imorgon ska jag rida Duell, Baileys och Morado! Jag frågade Cicci idag om det var någon dag jag kunde rida honom! Hihi.

På lördag ska jag fixa iordning Duell också för då ska Cicci träna dressyr (tror jag) med honom men hon slutar halv 1 på jobbet och träningen börjar halv 2 så då frågade hon mig om jag inte kunde fixa iordning Duell till henne! Och såklart kunde jag det ;)


 

Gammal bild på Duell! :) Visst är han sööt ?

 

Puss & Kram

//Linnsan <3

Av Linnsan - 11 april 2012 11:13

Hej!

Jag vaknadungefär vid 9! Har vaknat tidigt hela lovet.... Kul? Inte direkt... Men jag ska iallfall till stallet snart och mocka till Baileys, Maja, Etyde och Morado!

Efter det ska jag rida Morado och Baileys.. Dom behöver få röra sig idag..

Just nu håller mamma på med en film från att jag red igår, hon ville ha musik till som då blev väldigt krångligt... Hon måste ha alla hundradelar från låten mm... SUCK! Haha..


Men nu måste jag nog hjälpa henne!


Puss & Kram

//Linnsan <3

Presentation


Hej!
Här kan du läsa om min vardag och om mina underbara hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Ponny eller Häst ?
 Häst
 Ponny
 Både och

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar ^^

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards