mysweethorses

Alla inlägg den 23 november 2011

Av Linnsan - 23 november 2011 18:41

Namn: Spirit

Kön: Hingst

Född: 2009

Kamrater i hagen: Ferdinand

Bästis: Ferdinand

Boxnummer: 2

Första gången jag träffade honom: Första gången jag träffade honom var andra dagen han föddes! jag ville komma upp till stallet samma dag men fick inte för mamma >:( ;) Hon sa att det var för sent och dom måste sova... :) Han var bara några timmar första gången och han var så himla söööööööööt! Gosig men även lite rädd ;) (skulle inte ni vara lite rädda om ni bara var några timmer och en "alien" kommer och vill klappa er????? ).. Men älskar Spirit ändå <3

 Spirit som liten brevid sin mamma Danyara <3

    Spirit nån vecka efter att han kom hem från HingstBetet! <3<3 Har saknar dig killen <3<3

Av Linnsan - 23 november 2011 18:03

Namn: Ferdinand (vet inte hans riktiga namn än)

Kön: Valack

Född: 2006

Kamrater i hagen: Spirit

Bästis: Spirit

Boxnummer: 9

Första gången jag träffade honom: Första gången jag träffade Ferdinand var förra våren tror jag, han kom till stallet med en gaffelbensskada av all springning på banan, så han kommer aldrig kunna springa, (iallafall inte på banan igen,) Jag träffade han innan jag träffade baileys, och han var ett nervöst Fullblod men HELMYSIG att gosa me! Han är det än och helt underbar är han! :) Jag gosade ofta med han och mamma ville att jag skulle ha han som foderhäst om jag var mer ruitinerad då eller att han var äldre... Men jag är som jag är... Jag älskade honom från första gången! Och nu är han en nyfiken, pirrig, gosig, söt, nervöst Fullblod! Precis som hans mamma Danyara ;)

      Ferdinand och min första ridtur :D OBS jag har fötterna för långt fram!

Ja.. som ni ser.. När jag drar bak fötterna, KÄÄÄÄÄÄÄNSLIGT FULLBLOD! Men.. det är Ferdinand de ;) <3   Ferdinand i Hagen <3

Av Linnsan - 23 november 2011 17:44

Namn: Edens Baileys

Kön: Sto

Född: 1989

Kamrater i hagen: River (Rivervalley Rocket) och Maja (Fills Mai)

Bästis: Danyara

Boxnummer: 8

Första gången jag träffade henne: Första gången jag träffade henne var för 1år sedan alltså 2010, på våren och jag skulle rida en ridlextion på min förra ridskola.. Då ville min ridlärare att jag skulle hjälpa henne att rida 2andra hästar, innan ridlägret som skulle vara för dom var ut ur kondis.. (dom gick bara ca 3veckor/år och det var på ridlägret..) och jag tackade såklart "visst" :D och då red jag först min lextion och sedan red min ridlärare en vit häst och jag en annan, alltså BAILEYS :D min ridlärare red baileys mamma, Edens Lady, (som nu gått bort,) det var kul fast då var hon JÄTTE FEEEEET!! xD Baileys och jag sågs inte mycket mer efter det eftersom jag red min medryttarhäst Pongo som jag red! Men plötsligt blev Ylva (hon som äger Pongo) och mamma lite osams så jag slutade rida Pongo och jag och mamma letade efter Foderponny :) Då visste min mammas jobbkollega om Baileys! och jag som visste vem det var, sa först att jag inte ville men mamma övertalade mig att iallafall testa... Och då bar det några dagar/veckor iväg mot stallet där Baileys stod i.. Jag blev förälskad i Baileys ögon på direkten och då bestämmde jag mig! Baileys och jag Passade ihop! Jag testred henne och blev ännu mer förälskad! Jag test red henne 07/10/10 och hämtade henne tisdagen därpå :) Där började mitt liv med min underbara foderponny Edens Baileys <3 Älskar dig gumman! <3

 Mamma tog foto samma dag jag provred <3 jag och Baileys på ridlägret i sommras<3

sista dagen på tävlingen på ridlägret 70/80 <3Jag får Baileys i form sista dagen Ridlägret <3 Baileys bästavän Danyara <3 Fullblod, Spirits och Ferdinands Mamma <3





//Linnsan och Baileys <3<3

Av Linnsan - 23 november 2011 17:33

Hej!!!! FÖRLÅÅÅÅT ! jag har glömmt blogga... [Vet] ;)

Men iaf! under dom här dagarna som gått har jag ridit lite med mamma och sen har jag hopptränat för Micke i torsdags! :D [om inte jag sa det i förra inläggen ;)] sen har jag ridit Ferdinand [bild kmr]!!! :D Sen idag har jag longerat Baileys lite och gosat med Spirit och Ferdinand ;) och igår körde jag Jonatan med Emma och Manne :) emma red manne jag jag körde jonatan :)


jag ska lägga upp 3inlägg sen om, Spirit, Ferdinand, och ett sen om Baileys så alla får enskilda inlägg :)

Där kmr bilder, hur jag träffade dom, mm :)


Puss och hej leverpastej

//Linnsan <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Här kan du läsa om min vardag och om mina underbara hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Ponny eller Häst ?
 Häst
 Ponny
 Både och

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Länkar ^^

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards