mysweethorses

Alla inlägg under december 2011

Av Linnsan - 22 december 2011 18:38

Heej :D Har inte orkat blogga på ett tag nu (några dagar men ändå ;D), men iaf... Nu har Morado blivit bra igen (pust...). Igår blev Baileys skodd och idag red jag med Emma och Mirabelle.. Sen red jag Manne men Emma som då red Mellwin :)

Sen ska jag försöka rida Ferdinand så mkt som möjligt nu under lovet :D Juste har glömmt säga att igår fick vi JULLOV :DDDDDDDDDDDDD Skita glad x')

Sen köpte jag oxå in alla julklappar igår ;)

Men det var typ allt som händ under dom dagarna sen jag skrev sist :P


Ps. Emmas blogg heter Emmshorses.bloggplatsen.se hon skapade den idag så hon har inte hunnit skriva så mkt ;)


//Linnsan <3

Av Linnsan - 19 december 2011 17:12

Hellooo :D

Just nu sitter jag o väntar på att mamma ska komma hem från stallet... Hennes häst har dessvärre fått Kolik :/ Morado (som han heter) är super underbar!! Han måste klara sig!!! I våras (tror jag) Var det en annan häst som oxå fick Kolik, men klarade sig inte! Så man får bara hoppas på det bästa!! *håller tummarna för dig gubben!*


Men iaf har jag inte varit i stallet idag... Mamma fixade iordning allt ;) Men iaf kom det snööööööööö idag :DDDDDD Jätte glad för det!!!!!!! :D


Hemsidor/Info...


Om ni vill kolla på nån av Ferdinand, Spirits eller Baileys stamtavla, född, m.m så finns dom på fom här hemsidorna;


För Ferdinand;

http://www.galoppsport.se/shestinfo?kommando=visaHerstamning&hestId=626829


För Spirit;

http://www.galoppsport.se/shestinfo?kommando=visaHerstamning&hestId=692823


För Baileys;

http://www.connemaraponny.org/

(Om ni ska gå in på Baileys måste ni först Trycka på ''Avel & Information'' sen ''>>Sök Connemara'' Sen skriva in ''Edens Baileys'' Och det finns bara en.. Då går du in på den och där har du henne :)


Det var allt för nu!


//Linnsan <3

Av Linnsan - 17 december 2011 22:28

Glömde säga ! Nu ska jag byta header ! Ska bara fixa till den lite nu när jag har fått upp bilderna från kameran till datan ;)


//Linnsan <3

Av Linnsan - 17 december 2011 22:24

Heej :D

Idag har det varit RUSK!!! Hatar det...

Men jag har iaf varit i stallet ca halv 1 sen har jag spelat data några timmmar ;P

I stallet mockade jag men red inte p.g.a vädret och sen har inte Baileys fått sin hovslagare än... :/

Men nu sitter jag hemma med Jennifer och proppar i oss knäck (svullon men ändå ;D ) Sen har jag Jennifers Big-Tomte mössa på mig XD Jätte söööööt :D !!!!!!!

O imorgon blire väll stallet hela dagen ;) (som alltid) ;P


Bilder kommer från min kamera o från Idag! :D


//Linnsan <3

Av Linnsan - 16 december 2011 21:29

... blogga... sry... :/ Men nu iaf ska jag blogga lite :P

Just nu sitter jag hemma o chillar lite i soffan x) *mys* medans mamma, hasse o kent sitter o fikar i köket XD


Men tiden jag inte bloggat har jag ridit, tränat o fyllt år :)


Baileys, har tyvärr tappat en sko så jag kan inte rida henne just nu men en hovslagare ska komma på onsdag och sko henne och Morado :D

Ferdinand, har jag inte ridit för mamma inte orkat/haft tid, men längtar som f*n till de!!!!!!!

Spirit, har blivit ''hingst'' :D kul men ändå inte! För det var JAG som skulle ta in honom medans Mossa o Mirabelle (ston) gick i hagen och ja... man kan säga att han stegra, bocka, försökte slita sig.. MEN JAG HÖLL I ;D


Sen fick jag i födelsedagspresent, en Canon EOS 600D, Grundig, pengar, Ulrik Munther skiva, och Globen Horse show sen tidigare ;) :D


Imorgon ska jag försöka övertala mamma att jag kan rida Ferdinand :D O sen ska jag gosa lite med Spirit o Baileys :D


BBaileys har förresten oxå fått ett mini-sår på vänster bak, p.g.a att hon fastna mellan en boxdörr, o en skottkärra :/ (krya beejb)


Här kommer lite bilder jag snodde från google XD på mina grejor ^^




Ulrik Munther <3  

Grundig platt TV :D  


Canon EOS 600D (inte riktigt min men nästan) ;D  


//Linnsan <3

Av Linnsan - 4 december 2011 13:59

Hej hejsan :D ojj då missat blogga under ett tag nu :/ Men iaf idag har jag vaknat typ vid 11 med mig kompis Jennifer x)


Sen i torsdags SKULLE jag träna med då så blev vår ********* bil trasig o japp, det blev ingen träning (å ja soim typ hade stressat som en galning....) Men sen har jag ridit som vanligt och På fredag o lördag har jag firat farfar o farmor för dom har haft guldbröllop :D *GRATTIS* :)


Det var typ allt.. Kanske (bara kanske) bloggar jag ikväll oxå ;)


//Linnsan <3

Presentation


Hej!
Här kan du läsa om min vardag och om mina underbara hästar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Ponny eller Häst ?
 Häst
 Ponny
 Både och

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Länkar ^^

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards